zondag 26 september 2010

Minder wit

Dan heb ik het over mijn loopschoenen, niet over mijn huid, nog immer zo blank als de armen van Hera. Voor elke les van Evy vrees ik dat ik vroegtijdig zal moeten stoppen. De wereld om mij heen is ervan overtuigd dat ik over een paar weken 30 minuten achter elkaar kan lopen. Zachtlopen wel te verstaan, want een schildpad is in mijn ogen een haas. Deze ochtend in het Kalverstraatachtige Mastbos twee keer 10 en één keer 12 minuten afgelegd. Evy denkt dat ik maandag makkelijk twee keer 15 aankan. Tsss. Wel 2 minuutjes rust tussendoor, hè. Tsss. Wat overigens helpt is tussen een horde lopers door waggelen, die net pauze hebben. Applaus :)!

5 opmerkingen:

Willie zei

Je bent al ver geraakt ! Meer dan 7 minuten na elkaar is mij nooit gelukt. Dus alvast proficiat !

redmedea zei

@WIllie: Het vreemde is, dat de laatste minuten altijd het lekkerst gaan (of het minst slecht). Nog eens proberen :)?

astarte zei

Ja hoor, dat gaat best lukken maandag. Als je 1x10 en 1x12 aan kunt, dan ook 2x15.

Op die manier heb ik ook wel getraind. Rustig opbouwen (zachtlopen, inderdaad) met een paar minuutjes achter elkaar, pauze, etc.

Uiteindelijk was de 1x30 toch vrij snel in de portemonnee. Drie weekjes duurde het, geloof ik. Ik heb 't vervolgens jarenlang 'n paar keer per week gedaan.

Ehhh...het tempo heb ik nooit opgevoerd. Het is bij 'n slakkengangetje gebleven. Desondanks - ik rende...!

Dertig kilometer wandelen vergt overigens veel meer inspanning.

astarte zei

Donders! Net na publicatie zag ik dat bovenstaand commentaar een week te laat komt.

En,is het gelukt? En heb je de 1x30 ook al gedaan inmiddels?

redmedea zei

@astarte: neen, de 30 minuten staan nog niet op het programma (van Evy), maar gisteren wel 10 en 20 gelopen met 1 minuut wandelen tussendoor. Het ging bijna vanzelf. Waanzinnig. Het scheelde dat ik op de panoramaweg langs Stadtkyll huppelde. 30 km wandelen.... dat wordt de volgende uitdaging ;)