maandag 22 september 2008

Herfstschoonmaakkriebels

Er is iets met nazomer/herfst en opruimwoede. In mijn omgeving hoor ik de laatste maand verdacht vaak, dat mensen verzocht worden de dozen met schatten uit hun kindertijd te verwijderen uit het ouderlijk huis. Ook ik moest er afgelopen weekend aan geloven. Mentaal gepantserd begon ik aan een reis door voorbije jaren. Oud papierbak, vuilniszak, rommelmarktkrat en bewaardoos vochten beurtelings om mijn aandacht. Tot mijn verbazing kreeg ik geen brok in mijn keel of vochtige ogen. Ter uitlokking van diep weggedrukte emoties waagde ik het zelfs om een plaat van Joost Prinsen op te zetten, maar ook dat mocht niet baten. Koud en hardvochtig stopte ik poppen in de vuilniszak. Nu heb ik nooit zo veel met poppen gehad. Waar zijn toch die autootjes gebleven? Tonka. Dat brengt de snaar in beweging.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja Tonka :) die waren niet kapot te krijgen, zouden ze die ook schaal 1:1 hebben...

Mientje Severin zei

Poppen, gôh, daar had ik ook nooit wat mee. Zit in de genen!