zondag 12 februari 2006

Leve de mensheid!

Afgelopen donderdag heb ik zonder voorbedachte rade de behulpzaamheid van de (tankende) medemens getest. Gehanteerd stappenplan:
1. Maak de motorkap van je auto open, draai het dopje van de olie los en laat die onder het motorblok vallen.
2. Kijk zonder het gewenste resultaat onder je auto, dan tussen de onderdelen van de motor en vervolgens hulpbehoevend om je heen.
3. Wacht 2 seconden.


En jawel! De pompbediende en een zeer vriendelijke klant doken onder m'n motorkap en schroomden niet hun handen en armen te besmeuren met olie om me na enig zoekwerk het felbegeerde dopje te overhandigen.
Alsof ik er geen genoeg van kon krijgen heb ik een andere klant de oliefles open laten draaien en de ANWB het alarmerend knipperend lampje uit laten schakelen.

Ik heb weer vertrouwen in de mensheid gekregen en voor de rest van het jaar genoeg hulpeloosheid ten toon gespreid.

1 opmerking:

Anoniem zei

was dit ook niet een beetje onder het mom van je nieuw-ontdekte vrouwelijkheid?